بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم سیاستمدار اسرائیلی: خبری از پیروزی نیست، فریبمان می‌دهند پزشکیان: واگذاری اختیار، مسئولیت و پاسخگویی الفبای مدیریت است | دولت سوم روحانی نیستم + فیلم هلاکت ۲ نظامی دیگر صهیونیست در جنوب غزه (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) باقری: ایران و افغانستان برای حفظ ثبات منطقه می‌کوشند گاف ترامپ هنگام تمسخر بایدن فرمانده اسرائیلی: دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم پزشکیان: جابجایی مسئولان باید بر اساس لیاقت و تخصص باشد + فیلم تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه همزمان با «عید قربان» + فیلم تاکید مخبر بر تسریع و تحقق افزایش ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری ایران و پاکستان مناظره انتخاباتی فردا از چند شبکه پخش می‌شود؟ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اتحادیه اروپا وزیر دفاع ایران را تحریم می‌کند | ۸ فرد و نهاد ایرانی دیگر در لیست تحریم جدید (۴ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۹۹۷۵
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
اتحادیه اروپا وزیر دفاع ایران را تحریم می‌کند | ۸ فرد و نهاد ایرانی دیگر در لیست تحریم جدید (۴ خرداد ۱۴۰۳)
یک رسانه انگلیسی روز جمعه مدعی شده دولت‌های عضو اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های جدید علیه ۹ شخصیت حقیقی و حقوقی ایران موافقت کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت‌های عضو اتحادیه اروپا روز جمعه با اعمال تحریم‌های جدید علیه ۹ فرد و نهاد ایرانی از جمله «محمد رضا آشتیانی»، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

این تحریم‌ها قرار است به بهانه ارسال پهپاد‌های ایران به روسیه قرار است اعمال شوند. ایران بار‌ها ادعای ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ را تکذیب کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشته توافق مذکور میان سفرای دولت‌های اتحادیه اروپا در بروکسل حاصل شده و بعد از تأیید توسط وزیران خارجه این کشور‌ها روز دوشنبه علنی خواهد شد.

دو دیپلمات مورد استناد رویترز مدعی شده‌اند نام آشتیانی در فهرست افرادی قرار دارد که قرار است تحت تحریم قرار گیرند.

این در حالی است که در آمریکا چند روز پیش نماینده ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا به ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران اعتراف و اعلام کرد فروش نفت خام ایران از ۳۰۰ هزار بشکه در روز به حدود ۲ میلیون بشکه رسیده است.

تد کروز، سناتور تندروی جمهوری‌خواه، در نشست استماع مجلس سنای آمریکا اعتراف کرد که فروش نفت ایران از ۳۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۱ (۱۳۹۹) به روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) رسیده است و دولت آمریکا در جلوگیری از فروش نفت ایران ناموفق بوده است.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این نشست که در جایگاه پاسخ‌گویی قرار گرفته بود، در پاسخ به تد کروز گفت: واشینگتن با وجود همه تلاش‌ها نتوانسته است مسیر فروش نفت ایران را مسدود کند و تهران از راه‌های مختلف توانسته نفت خود را بفروشد و در این مسیر نیز موفق بوده است.

کروز در جلسه استماع ادامه داد: ایران از محل افزایش فروش نفت حدود ۸۰ میلیارد دلار درآمد داشته است؛ ناوگان سایه ایران در نوامبر ۲۰۲۰ تعداد ۷۰ فروند نفتکش داشته که اکنون این رقم به ۴۰۰ فروند رسیده است.

بلینکن دراین‌باره پاسخ داد: ما تحریم‌هایی علیه شرکت‌های بیشتری که در صنعت پتروشیمی ایران فعالیت دارند اعمال کردیم؛ با توجه به دیگر کنترل‌هایی که انجام دادیم، هزینه فروش برای آنها و راه‌های گریزی که باید انجام دهند - که ما در تلاش برای قطع کردنش هستیم - مسدود کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دولت آمریکا بیش از ۲۰۰ شخص را تحریم و حدود ۵۰ فروند از ناوگان سایه ایران را متوقف کرده است؛ واشینگتن در مراحل مختلف بار‌ها بیش از ۶۰۰ تحریم علیه تهران وضع کرده، اما آنها سخت تلاش کردند و برای خنثی‌کردن تحریم‌ها هر کاری که توانستند، انجام دادند.

به باور بلینکن، دولت ایران مصمم بود که تحریم‌های آمریکا و متحدانش را بی‌اثر کند و این کار را به سرانجام رساند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->